DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
İnsan Kaynakları Yönetimi
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MTOI 204
Güz/Bahar
2
0
2
4
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı; insan kaynakları kavramını tanımlamak, insan kaynakları planlamasını göstermek, insan kaynakları ile çalışanların motivasyonları arasındaki ilişkiyi anlatmaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • İnsan kaynakları yönetimini açıklayabilecek
  • İnsan kaynakları ile çalışanların motivasyonları arasındaki ilişkiyi gösterebilecek
  • İnsan kaynaklarının fonksiyonlarını sıralayabilecek
  • Turizm sektöründe insan kaynaklarının önemini yorumlayabilecek
  • İnsan Kaynakları Yönetimi’ndeki performans değerlendirme sürecini açıklayabilecek
Ders Tanımı İnsan kaynakları planlaması, iş analizi, işe alım, eğitim ve geliştirme, kariyer yönetimi, performans yönetimi, ücret yönetimi, sağlık ve güvenlik yönetimi
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Tanışma ve Dersin Tanıtımı Ön hazırlık gerekmemektedir.
2 İnsan Kaynakları Yönetimi Kavramı, Tarihsel Süreci ve Önemi Dursun Bingöl, “İnsan Kaynakları Yönetimi”, Bölüm 1, 10. Baskı, Beta Basım Yayım, 1-50.
3 İnsan Kaynakları Yönetimi ve Çevresel Etkiler Dursun Bingöl, “İnsan Kaynakları Yönetimi”, Bölüm 2, 10. Baskı, Beta Basım Yayım, 51-78.
4 İş Analizi ve İş Tasarımı Dursun Bingöl, “İnsan Kaynakları Yönetimi”, Bölüm 3, 10. Baskı, Beta Basım Yayım, 79-124.
5 İnsan Kaynakları Planlaması Dursun Bingöl, “İnsan Kaynakları Yönetimi”, Bölüm 5, 10. Baskı, Beta Basım Yayım, 169-198.
6 İşgören (Kadro) Temini, Seçim ve Yerleştirme Dursun Bingöl, “İnsan Kaynakları Yönetimi”, Bölüm 6-7, 10. Baskı, Beta Basım Yayım, 199-280.
7 Ara Sınav Dursun Bingöl, “İnsan Kaynakları Yönetimi”, Bölüm 1-7, 10. Baskı, Beta Basım Yayım, 1-280.
8 Eğitim ve Geliştirme Dursun Bingöl, “İnsan Kaynakları Yönetimi”, Bölüm 8, 10. Baskı, Beta Basım Yayım, 281-338.
9 Kariyer Yönetimi ve Planlaması Dursun Bingöl, “İnsan Kaynakları Yönetimi”, Bölüm 9, 10. Baskı, Beta Basım Yayım, 339-376.
10 Performans Değerlendirmesi Dursun Bingöl, “İnsan Kaynakları Yönetimi”, Bölüm 10, 10. Baskı, Beta Basım Yayım, 377-426.
11 Ücret Yönetimi Dursun Bingöl, “İnsan Kaynakları Yönetimi”, Bölüm 11-12, 10. Baskı, Beta Basım Yayım, 427-536.
12 İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetimi Dursun Bingöl, “İnsan Kaynakları Yönetimi”, Bölüm 16, 10. Baskı, Beta Basım Yayım, 607-634.
13 Araştırma ve Sunum Haftası Seçilen konu ile ilgili sektörel araştırma ve sunum yapılacak
14 Araştırma ve Sunum Haftası Seçilen konu ile ilgili sektörel araştırma ve sunum yapılacak
15 Dönemin Değerlendirmesi
16 Final Dursun Bingöl, “İnsan Kaynakları Yönetimi”, Bölüm 1-16, 10. Baskı, Beta Basım Yayım, 1-634.
Ders Kitabı

Prof. Dr. Dursun Bingöl, “İnsan Kaynakları Yönetimi”, 10. Baskı, Beta Basım Yayın (2016).

Önerilen Okumalar/Materyaller
  1. Prof. Dr. İsmet Barutçugil, “Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi”, Kariyer Yayincılık (2016).
  2. Prof. Dr. Zeyyat Sabuncuoğlu, “İnsan Kaynakları Yönetimi”, Alfa Aktüel Yayınları (2016).

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
2
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
20
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
5
70
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
2
32
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
2
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
15
Proje
1
5
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
10
Final Sınavı
1
20
    Toplam
119

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Ekonominin temel kavramlarını, genel işleyişini, sistemin unsurlarının birbirleriyle ilişkilerini analiz ederek ekonomik olguları açıklar.

2

Bankacılık ve Sigortacılık hizmeti veren kuruluşların ekonomik sistem içerisindeki rolünü, önemini ve fonksiyonlarını tartışır.

3

Bankacılık ve Sigortacılık hizmeti veren kurumların türlerini göz önünde bulundurarak, bu kurumların sunduğu hizmet ve ürünlerle ilgili ilke ve yöntemleri uygular.

4

Finansal sistemin önemli bir unsuru olan risk faktörünü tanımlar ve söz konusu riski yönetir veya fırsatlardan yararlanmak için finansal araçları kullanır.

5

Finansal ürünlerin pazarlaması ve satışı konusunda gerekli yetenekleri geliştirir.

6

Temel hukuk bilgisinin yanında, bankalar kanunu, sigorta kanunu ve sermaye piyasası kanunları ile kambiyo mevzuatı hakkında temel düzeyde bilgi sahibidir.

7

İşletmelerin finansal ve ekonomik durumlarını değerlendirebilmek için, gelir tablosu ve bilanço başta olmak üzere, finansal tabloları analiz eder, bunun yanında şirket işlemlerinin muhasebe döngüsü içerisinde ilgili defterlere kaydını, düzeltme ve kapanış kayıtlarını gerçekleştirir.

8

Mesleki problemlerin çözümü için gerekli olan analitik düşünme becerisini geliştirerek, matematik ve mantık kurallarını uygular.

9

Mesleki etik, hesapverebilirlik ve sorumluluk ilkelerine dayalı kararlar alır.

X
10

İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar.

11

Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisine sahip olur ve bu beceriyi çalışma ortamında kullanır.

12

Alanı ve alandışı gelişmeleri yakından takip ederek, sosyal ve akademik yönden geniş bir bakış açısı geliştirir.

X
13

Öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine yönlendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest